.::  MAJÓWKA 2017  ::.

W pochmurny poranek, 2 maja o godz. 9.00 grupa parafian wraz z naszym proboszczem, ks. Trojanem wyruszyła na tradycyjną majówkę. Tym razem celem podróży był Śmigiel. Po przybyciu na miejsce czekał na nas przewodnik, p. Tadeusz. Na początku zwiedziliśmy kościół św. Wita. Jest to najstarszy kościół w Śmiglu, pochodzący najprawdopodobniej z XII wieku. Nasz przewodnik opowiedział nam barwne dzieje tej świątyni i samego miasta. Następnie udaliśmy do kościoła farnego pw. NMP Wniebowziętej. Pan Tadeusz zapoznał nas z historią kościoła, który został zbudowany w XV wieku.
Po nabożeństwie majowym udaliśmy na stację kolejki wąskotorowej w Śmiglu. Była okazja, żeby zobaczyć dawny wagon sypialny, lokomotywę, wagoniki pasażerskie. Duże zainteresowanie wzbudziła drezyna poruszana siłą rąk. Nasza grupa wsiadła do stylowego wagonika i – po otrzymaniu tekturowych biletów – wszyscy wyruszyliśmy w podróż do Starego Bojanowa. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się na godzinny postój we wsi Robaczyn. Tutaj mogliśmy skosztować znakomitych wypieków, zwłaszcza wspaniałej szarlotki i ciasta z jeżynami, które upiekły Panie z miejscowego koła gospodyń. Po godzinnej uczcie dotarliśmy kolejką do Śmigla. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się przy zabytkowych wiatrakach – koźlakach, stojących na wzgórzu, przy wyjeździe z miasta. Do Poznania wróciliśmy około godz. 16.00