.::  Rajd doliną rzeki Wełny  ::.

Tego jeszcze w naszej parafii nie było! Ksiądz proboszcz postanowił zorganizować rajd w swoich rodzinnych stronach! Na zaproszenie bardzo licznie odpowiedzieli parafianie, zwłaszcza dzieci pierwszokomunijne wraz z rodzeństwem i rodzicami. Zebrało się około siedemdziesięciu osób: autokar i trzy samochody były wypełnione po brzegi.
    10 czerwca, w sobotni ranek o godz. 9.00 wyruszyliśmy na wyprawę, która rozpoczęła się w okolicach Obornik, przy rożnowickich grobach. Wędrowaliśmy kilka kilometrów przez malowniczy las, aby dotrzeć do Muzeum Młynarstwa w Jaraczu. Tu powitał nas przewodnik, który podbił serca dzieci, opowiadając z dużym humorem o maszynach młynarskich. Pracownicy muzeum przygotowali zabawy dla dzieci oraz zaprosili nas na spacer brzegiem rzeki Wełny.
    Z Jaracza leśna droga wiodła w kierunku miejscowości Wełna, gdzie spędził dzieciństwo nasz ksiądz proboszcz. Wspólnie zwiedziliśmy, pochodzący z XVI wieku, urokliwy drewniany kościółek Podwyższenia Krzyża Świętego. Był także czas na modlitwę.
    Przed świątynią czekał na nas autokar, którym dotarliśmy na miejsce biesiady… Tu powitali nas członkowie rodziny ks. Trojana oraz sołtys. Wspólnie bawiliśmy się, rozmawialiśmy, odpoczywaliśmy, a wśród licznych atrakcji znalazły się: konkursy strzelania do tarczy, rzut granatem, pyszna grochówka oraz niebiańskie ciasta upieczone przez bratowe księdza proboszcza.
    Wszystkim dopisywały humory i żal nam było opuszczać tak gościnne miejsce. Mamy nadzieję, że ten pierwszy rajd zapoczątkuje w naszej parafii tradycję wspólnych pieszych wędrówek. Dziękujemy Księdzu Proboszczowi za zaproszenie oraz świetną organizację!